23 mars 2012

Äntligen färgfritt!



Det känns som att jag väntat sedan dagen jag flyttade hemifrån på att kökssvampar ska existera utan en hiskelig färg på sig. Har ingen diskmaskin och diskar för hand med kökssvamp då jag tycker det blir renare än med en diskborste. Men den där kökssvampen får inte ligga vid vasken eftersom den har en ful färg oavsett färg. Idag på utflykt till Höör hittade jag kökssvampar i vitt/svart. Denna totala lycka, var tvungen att köpa två paket. Går inte att beskriva helt enkelt när något man muttrat över i 15 år helt plötsligt blir det man alltid velat ha : )

 
Ridtur med massor av galopp idag ; ) Baltis på behörigt avstånd från bakdelen på hästapållen.

Ett gäng nya hönor har flyttat in på gården, gillar speciellt de prickiga. När jag fixar stallet brukar jag gå in i hönsens hus och hämta de nyvärpta äggen och lägga i äggkartongen. Jag ska få köpa ägg när hönorna börjar lägga fler ägg än vad gården använder!

3 kommentarer:

  1. Vilka fina tvättsvampar! Håller med dig att alla andra är i hiskliga färger, var hittade du dessa?
    //Hanna

    SvaraRadera
  2. Ska kolla nästa gång jag är på en citygross! Tack för tipset!

    SvaraRadera