1 mars 2012

Nya naglar

Idag hade jag en appointment på salongen där Linisen jobbar för att göra nytt set fransk manikyr. Jag haft uppehåll i tre år nästan exakt och innan dess byggde jag konstant i tio år. Valde att ha uppehåll då jag både tröttnat och hade lust att använda mörka lack typ brunt och svart, vilket jag inte gillar på långa naglar.

Tjejen som byggde dem var nybörjare (färdig januari) vilket jag självklart var medveten om och uppskattade prismässigt samt hade överseende med om man ser på resultatet. Over all är jag nöjd men kräsen som jag är med skönhetsbehandlingar kommer jag justera hennes teknik efter hur jag vill att de ska vara. Men inte allt på en gång, vill ju inte skrämma jäntan och dra ner hennes självförtroende, hon var ju duktig för att vara så ny. Kanten på den vita gelén var inte symetrisk och tydlig på alla fingrar och det fanns en del luftbubblor och lite sned filning på ovansidan. Sånt som bara kan bli bättre alltså!



Eftersom jag haft kortkorta naglar i tre år hade jag glömt vissa saker med långa naglar.

Bra: man kan plocka upp varm mat utan att bränna fingrarna.

Anus: det är helt j***la omöjligt att få upp mynt och bankkort som läggs på disken i butikerna.
Man har nuddat tangenten en stund innan man fattar det om man är van att skriva med fingertopparna. Kan bli hårda smällar.

Annars fick jag mig ett gott pass i gymmet och handlat mat när jag besökte HORBY som det heter på internetspråk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar