1 mars 2012

Gamle gubben

Lite jobbigt är det att Herr Balthazar nu är så gammal att jag idag börjat införa seniormat i hans foder. Usch. Han får ju aldrig dö ju men det har vi pratat länge om och har avtal på. Så det förväntar jag mig självfallet att han respekterar.


Nutram Senior 15 kg

Senior är speciellt anpassat för den äldre hunden med försämrad matsmältningsförmåga och som inte längre kan tillgodogöra sig näringen i sin kost, i samma omfattning som i unga år. Senior är ett foder med en hög nivå av protein, men väldigt lite fett och karbonhydrater. Senior innehåller karnitin (L-carnitine) som höjer fettförbränningen. Höga halter av glukosamin och kondoitrin har tillsatts för att minimera de ledproblem (artrit) som ofta drabbar hundar när de blir äldre. Senior är därmed anpassat för att äldre hundar ska få den näring och de tillskott som de behöver för att må bra.

Annars är jag väl ganska aptrött idag. Min vovvs är ju en väldigt pratglad jycke och då menar jag inte skall utan han muttrar och suckar och mummar väldigt mycket och har alltid gjort. De senaste nätterna har han legat som vanligt nedanför sängen men inte slutat prata! Oavsett vilka fula ord jag använt för att få tyst på honom har han bara fortsatt och det har tagit evigheter innan jag kunnat somna? Är det en del av åldrandet månne? Han är i alla fall inte sur utan har nog mycket att analysera för sig själv från dagen bara.

I övrigt...

Dagens bästa: Bokat boende i Stockholm under långhelg i september!!!

Dagens sämsta: Tog av mig min Onepiece för att väga mig och fick ännu en glad överraskning. Tog på kläderna igen och hade då en fet spindel på strumpan. Undrar osökt var i/på Onepiecen den bott under förmiddagen???

Nu promenad och senare tur till Hörby för matshopping, träning och beauty treatment : )

1 kommentar:

  1. Nästa gång Herrn o jag träffas så skall det bjudas på leverbitar, lite lite husmanskost, en o annan skalk, promenader för att välkomna våren, borstning, snarka ihop och förhoppningsvis INTE jag katterna:)

    Puss, Ma__

    SvaraRadera