2 mars 2012

Det underbara unika

Lämnar nu Lund och har njutit av Malmö och Lund idag. Det är precis lika skönt med stadens myller som stillheten hemma i skogen men i lagom doser. Man kan nog inte få stadsmänniskan ur mig men lugnet i skogen betyder mest. Staden besöker jag numera hellre.

Men det jag nog älskar mest i stan är tillåtelsen att vara unik och ändå vara anonym om man så önskar. Det lyfts inte på så många ögonbryn och framförallt förekommer inte den mobbingen och skitsnacket som det gör i t.ex. Linderöd och andra orter, större än min by t.o.m. Det är ingen i Malmö som fortfarande pratar om mig när jag hade regnbågsfärgade lösögonfransar eller svart hår eller hippieklänningar. Det är det jag gillar mest med stan, det underbara med att så många vågar vara unika.

2 kommentarer:

  1. Det är härligt att tänka tillbaka när du o P gjorde er i ordning för festligheterna. Vackrare blev ni och stort nöje var det att se er:) Regnade det så fick det bli cyklop-ögon för att fransar o mascara skulle bli kvar:))) På vägen hem skrattade ni halva Regementsgatan åt en blottare i bil. Ni var verkligen underhållande, sötnosar:)))

    Puss, Ma__

    SvaraRadera
  2. Du är underbar vännen!
    Du får gärna höra av dig om du kommer neråt nån dag och har lite tid över för mig, så ska jag verkligen göra allt för att kunna träffa dig lite!!! Tar varje tillfälle jag får ju! :)
    Kramisar i massor

    SvaraRadera