11 mars 2012

Stöten 2012

Ja då var man hemma igen : ) borta bra och hemma bra!

Vi hade väldigt fint väder...

...och mindre bra väder!

Åt våfflor i våffelstugan!


Drack en del öl och var på after ski nästan varje dag : )

Vi valde att åka till Lindvallen  en dag då det var extra dåligt väder för att värma upp oss i äventyrsbadet!

Utomhuspoolen var min favorit, där hade jag kunnat ligga en hel dag och njuta i det verkligen varma vattnet! Turen gjorde susen för ömma leder och blåmärken, dagen därpå var man som ny igen!

Såg att man kunde åka hundspann där vi var. Men fem minuter runt en backe kändes lite tradigt så jag hoppade över det. Vill ju åka en rejäl tur och hade gärna betalat vad det skulle kostat. Fem minuter för hundra kronor kändes lite som "åh nu bär det iväg och DÄR var vi tillbaka igen".

Det var två år sedan jag åkte skidor och det var första gången, lite för länge sedan kände jag för att känslan och tekniken skulle sitta kvar så jag tog min tid för att få tillbaka den. Vilket betydde gröna backar i lagom takt för att hitta balans, självkänsla och därmed njuta av åkningen. Men efter några dagar började jag bli nyfiken på blå backar : )

Passade på en eftermiddag när det var riktigt dålig sikt.

Jag menar, det jag inte ser har jag ju inte ont av, eller hur? Så om man har skitdålig sikt i en backe man aldrig åkt så ser man ju varken hur brant eller hur lång den är! Perfekt. Och det gick också jättebra!

Jättebra tills sista dagen då det var fint väder och nypistat (vilket jag avskyr då jag har svårt att få grepp och svänga med bra balans). Tog den snälla blå backen som första turen på dagen, fick inte grepp i en sväng utan skidorna gled i vars en riktning och tvingade mig till en position inte ens det värsta yogapass tvingat mig till. Aj aj, något i ena ljumsken blev lite längre än det borde varit och jag hade ingen kraft att svänga höger. Och eftersom man inte bara kan svänga vänster blev det en backe till med paus typ var hundrade meter.

Sen insåg jag att det inte är kul att åka när man inte kan svänga och stödja ordentligt på ett av benen och jag parkerade mig i solen med god dricka, pjäxor av, benen upp och inväntade att de andra åkt klart!

Det blev ganska uppenbart vilka olika nivåer vi var på när vi skulle lämna in skidorna på Kaisers skidbod. Några av grabbarna stod och pillade på skidor som var till salu och snackade om skär och allt vad det var. Jag gick fram till ett par och sa att de ville jag ha, det var så fina blommor på dem, lite skratt blev det ; )

Bästa nedpackade grejen var Cliniques superdefense triple action moisturizer spf 25. Solskyddsfaktor 25, återfuktande och samtidigt ett fantastiskt skydd mot kylan. Visst var vinden kall men huden var skyddad och fick inga skador alls. Använde den mycket när jag bodde i stan då den även skyddar mot luftföroreningar. Behövs knappast här i skogen.

Skönt att vara hemma, min älskade kudde däremot bor numera i fjällstuga tyvärr då den inte följde med min packning ut i bilen. : (

Känner mig tacksam för de gröna backarna i Stöten men det är ju ett familjeställe och jag är sugen på att testa Lindvallen eller Åre nästa gång, får hitta en man som gillar vintersemester och vill dit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar