24 mars 2012

Roadtrip


Dagen började halv tio då J knackade på dörren för att vi skulle på roadtrip : ) som brukligt hade han slarvat bort övningskörningsskylten så han fick styra skutan själv mot Tollarp! Där hade Statoil inte rätt skylt så vi åkte till Biltema och inhandlade en styck skylt. På vägen dit nämnde han att han ville in på Media Markt så där spenderades nog närmare två timmar och jag fick finaste lördagspresenten som får ett helt eget inlägg...

Från Media Markt var det jag som satt bakom ratten och då det var säkert ett halvår sedan sist var jag lite fundersam över hur det skulle kännas men det var lugnt.

Vi körde till Breanäs vid Immeln för promenad i solskenet!

Och åt matsäck på en vacker utkiksplats! Trodde vi var helt ensamma men när Baltis och jag klättrade ner till vattnet upptäckte vi en nudist som låg och solade så vi klättrade snabbt upp igen...oops...

Sen körde vi till Ivön som är mitt paradis!

Obligatoriskt stopp är kyrkan.

Det har det varit under alla år för där finns en undanställd gravsten för två bröder som drunknade i Ivösjön i unga år. Brukar sätta en blomma vid stenen men finns inga blommor att plocka räcker en tanke till dem tror jag. Tycker att det är jobbigt att se undanplockade gravstenar, att det inte finns släktingar som kunnat/velat behålla gravplatsen.

Det var helt underbart varmt och soligt väder hela dagen. I alla fall från när vi lämnade Media Markt, innan dess var det mulet och tråkigt.

Efter Ivön körde vi till Kristianstad där jag övade på fickparkering vilket snabt kunde lämnas då det gick utan några problem. Körde en halvtime i city för att träna tätortstrafik, enkelriktat, högerregel, utfartsregel osv. Så nu är det bråttom med att lära in den sista teorin för snart går körkortstillståndet ut... Bra att ha en deadline känner jag. Har ju skjutit på det länge nog.

Burgare på Max innan vi körde hem till skogen igen för att lämna av mig!

Underbar dag : )))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar