20 november 2009

Var finns dialogen?

Jag har i många år varit irriterad över att det pågår så mycket i min kropp som jag aldrig får reda på. Så många processer, början på infektioner och tusen andra saker som pågår helt utan min vetskap.

Om kroppen och mitt medvetande hade kommunicerat hade det ju varit en given framgång? Jag hade kunnat specialanpassa kost och motion för vad just jag behövde. Men nu vet jag ju inte vad jag behöver, jag kan bara gissa?

Om min kropp hade berättat för mitt medvetande exakt hur svarta lungor jag har, hur många år det tar för mig kropp att bli en icke-rökare i skick, hur många dagar, månader eller år jag är från att drabbas av en sjukdom så kan jag garantera att jag slutat tidigare.

Snacka om en miss i evolutionen.

1 kommentar:

  1. Ja, visst hade det varit lättare så... Har tänkt den tanken med onyttig mat o vad light läsk gör med min kropp... Hade man bara sett det, svart på vitt, så hade det varit så enkelt. Sjukt, för det borde vara lika enkelt bara genom att veta om att det faktiskt inte är bra! Varför trycker man i sig saker som man vet bara är dåligt för en? Jo, för att det är nyttigt för själen ibland kanske... Men förutom det då???
    Undra hur smart man är som människa egentligen... :P

    SvaraRadera