19 november 2009

Hemma idag igen

När klockan ringde imorse var det fortfarande väldigt blåsigt ute och jag vågade inte cykla i skogen. Bra beslut med tanke på hur vägen ser ut med kvistar och grenar. Nu borde alla löv som envist suttit kvar på träden vara borta och gräsmattan redo att krattas vinterfin!
Ska strax ut och dokumentera skadorna i trädgården.

Det känns inte lyxigt med fridag hemma när man egentligen ska vara i skolan. Men det är bra att jag inte kommer i närheten av en kiosk som frestar mig till en cigg.

Baltis hade inga problem med stormen inatt, däremot med att jag sov i soffan. Han fann ingen ro utan sov på diverse ställen och emellanåt ville han upp hos mig i soffan och bara satt där och stirrade ut i mörkret genom fönstret. Det gav mig ingen ro så vid 23 gav jag upp och bytte till sovrummet, då blev han nöjd. Där sov jag lite sämre eftersom vedskjulet med presenningen finns på den sidan.
Måste ta tag i vedskjulet igen trots kylan ute och få klart det. Surt att veta att det har varit färdigt en gång om det inte vore för grannen som hotade mig med anmälan om byggfusk. Haha, vilken cirkus.
Vid halv fyra vaknade jag av att strömmen var tillbaka. Tända lampor överallt och det var bara att gå en runda och släcka ner.

1 kommentar:

  1. ajaj,o ja sm ska ut till loarp idag,tänkte komma in om,vågar man de?

    SvaraRadera