18 november 2009

Åskbollen

Jag tycker i normala fall att telefonen är en satans verktyg och gör vad jag kan för att hålla min kommunikation med vänner till mail och sms eller öga-mot-öga.

Abstinensen av nikotinet gör att jag ber er som normalt ringer... skicka mail eller sms under den kommande veckan är ni snälla? Att ses påverkar inte mitt humör men måste jag prata i telefonen så blir jag nog ganska otrevlig.

Strax promenad med lilla mjuka hunden ute i stora stygga stormen och till råga på allt är jag svullen i tandköttet på en sida. Hoppas det lägger sig igen för jag har inte råd att laga något innan jag slutat plugga.
.
Allmänt trist dag. Fast det går jättebra med att sluta röka tycker jag. Känner inte igen min negativa inställning till omgivningen...alltså får det bli en:
.
Dagens positiva:

  • Jag kan träna när jag vill utan att tänka på när jag sist drog ner blodprocenten med en cigarett. Det tar ca 2 h efter varje cigg innan blodet igen kommer upp från ca 80 % till 99 % syresättning. En parentes är att vid 60 % ligger man i koma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar