18 november 2009

Senaste ursäkten

Denna ursäkten producerade hjärnan nyss i vetskap om att imorgon är jag i närheten av cigaretter:

'Det har ju gått jättebra idag, det här var lätt! Alltså kan jag köpa en paket imorgon för jag kan ju uppenbarligen sluta när som helst!'.

Jag gick inte på den heller.
Mycket handlar om att ta farväl av en identitet. Vad ska jag nu göra när jag hoppat av bussen, ätit middag, varit och tränat? Vad ska jag belöna mig med nu? Jag får nog hålla en minibegravning imorgon.

20 dagar för att bryta ett beroende, jag vill inte ha ett nytt. Vill inte ersätta det med något. Alltså kan jag inte göra en viss grej varje gång jag tänker på hur gott ett bloss skulle vara. Måste variera mig så att inget tar dess plats utan bara försvinner som om det aldrig funnits. Askkoppen diskad och bortplockad, tändarna ska kasseras och alla kiosker i kristianstad undvikas.

1 kommentar: