31 augusti 2011

Sista semesterdagen

Sista semesterdagen då jag jobbar hemma imorgon och fredag och jobbstart på kontoret i Malmö på måndag! För ovanlighetens skull regnade det även idag men jag har ju hund och det skiter han i. Så det var bara att dra på regnkappan och se lika glad ut som vovvs.

Apropå det HÄR inlägget med flerfamiljshus så kan man säga att detta är Skatteverket. Ni fattar om ni läst det och kan era svampar.

Lustigt att Baltis har vita ögon i blixten när han har mörkbruna egentligen. Och Kajsa har rödgula när hon har bärnstensfärgade. Duktiga vovvsar i svampskogen trots att de bägge är usla på att hitta svamp. Golden kan lukta sig till en nedgrävd pryl med känd doft på tio meters djup och Kajsa är ju bättre än honom på det mesta men inte en kantarelljävel har de hittat. De sitter liksom bara på häcken och glor när jag rotar runt under grenarna.

En skaplig skål kantareller blev dagens skörd!

Och fyra fina soppar som nu ligger på tork.

Jag var osäker på om detta var trattkantareller så jag dubbelkollade med dagismatte när jag lämnade Kajsa. Det var trattisar så imorgon ska jag tillbaka och hämta resten, växte säkert en kvadratmeter på ett och samma ställe : )))

Lite röd taggsvamp blev det också som nu är på tork.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar