30 augusti 2011

Lååång dag utomhus

Idag stod det svampplock med Lina på schemat!

Cyklade till Satserup på den långa raka banvallen och därifrån gick vi en runda på ca 8 km som tog ca 3h.

Fint väder fick vi med ett par korta regnskurar.

Hittade en del, kantareller, soppar, karl johan, bleka och röda taggsvampar.

Slappade en timme i Linas soffa innan jag orkade cykla milen hem igen och på vägen stannade jag och plockade mer kantarell och röd taggsvamp totalt 1,5h.

Naturligtvis började det ösregna när jag var nästan hemma och upptäckte att det jag trodde var ett regnställ bara var ett vindskydd. Men svampkorgen fick en ny funktion som var alldeles utmärkt! Toppendag men jag tror jag somnar i tid ikväll...

1 kommentar:

  1. Hurtigt! Allt klär en sötnos:) Spara gärna lite svamp till stadsborna!

    Puss, Ma__

    SvaraRadera