28 augusti 2011

Inget för mig, sa han...

Det regnar cats and dogs ute (som inte ens britterna vet vad det betyder). Jag tog på regnrocken och gjorde mig klar att trotsa vädret för att min lille kille skulle tömma blåsan inför natten.

Sen fick jag så dåligt samvete för att jag skulle få krypa ner i en renbäddad säng torr och varm medans Baltis skulle då krypa ihop i en boll på golvet med en dyngsur päls. Så han fick min regnkappa och jag tog ett paraply.

Om han uppskattade min uppoffring? Inte alls. Han såg ut som att jag just kommit på honom med att göra något han VET är förbjudet. Men ut skulle vi. Han gick bara runt runt och luktade på träden och till slut blev jag så less att jag drog av honom regnkappan och då lyfte han direkt benet och gjorde vad han behövde.

Kan ju konstatera att en dyngsur Baltis inte skiljer sig från en torr Baltis i humöret och att en riktig hundkappa hade varit att slösa bort pengarna. Sånt passar inte min hardcore-vovvs.

1 kommentar:

  1. Haha, nä han ser verkligen inte nöjd ut på bilden :) Men SÖT! som vanligt

    SvaraRadera