15 augusti 2011

MåndagsMalmö

Kl 9 tog jag bussen mot stan och mötte upp mammis på Södervärn.

Första stopp blev en blomsteraffär,

där jag köpte två vackra sensommarbuketter. En till min chef på huvudkontoret och en till VD:n på bolaget jag utvärderade. Båda två bidrog på olika sätt till att rapporten blev så bra och att jag orkade med det väldigt tuffa arbetet.
Köpte även en solitär ros med lite grönt till VD:ns kollega. De är bara två på det kontoret och om det inte är en bemärkelsedag eller liknande är det inte ok att bara ge present till en när de är två. Hur det känns lärde min farmor mig när jag var liten. Hon kallade vid ett tillfälle in mig och mina två äldre tvillingkusiner i rummet där hon satt, gav dem vars en vacker ask med smycken och sa sedan att jag kanske fick något nästa gång. Glömmer aldrig den känslan så det ska hon väl ha ett tack för! Eller VD:ns kollega kanske ska tacka henne ; )

Hur som, mamma cyklade iväg som blomsterbud medans jag gjorde ett ärende och sedan möttes vi upp igen och cyklade till huvudkontoret där jag lämnade av blomman till min chef.

Vidare till En nypa Salt i numera vackra Västra hamnen för lunch!

In mot stan igen och köpte en ny flaska Mavala Black på Åhléns city och fick ett test på en primer på MakeUp Store. Primern kostar nästan 400 kr så jag blev erbjuden ett test innan ev. inköp. Det är helt rätt servicenivå!

På H&M hittade jag äntligen ett par nya "gubbabyxor", har inte sett ett enda par under varken vår eller sommar! Det fanns röda trådar i byxorna så då var jag ju helt enkelt tvungen att även inhandla en vackert mörkröd skjorta med mockabälte.

Sen fick mamma en måndagspresent på Din Sko och glass på Ambrosia.

På väg hem handlade jag upp halva Hemköps grönsaksavdelning och tittade inom ZooAB Värnhem.

Vit-smurfen fick ett nytt halvstryp med reflex som passar fint nu när mörka årstiden börjar krypa in på oss.

Och en massa grisöron och tuggisar : )

Hemma igen vid 17 och rester av kantarellpastan är nu intaget och städning väntar inan filmmys!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar