11 augusti 2011

Busy morning

Tacksam för att detta är näst sista tidiga morgonen innan semestern börjar, underbart! Berättade detta också för hunden som såg ovanligt nöjd ut med uppdragna mungipor.

Det blev en något stressig tur till bussen och det berodde på något ganska ovanligt. Jag ogillar att ignorera döda djur längs med vägen. Ibland styr klockan och då gör jag det men har jag tid så brukar jag flytta dem ut i vägrenen.


Idag fick jag hålla inte mindre än tre roadkill-ceremonier, en mullvad och två näbbmöss. Det består mest av en flytt och ett farväl med "sov gott". Känns i alla fall respektfullt framför att bara passera. Hade jag legat död på vägen hade jag ju uppskattat om någon flyttat på mig framför att bil efter bil körde över mig, själen är kanske densamma oavsett om man är människa eller mask.

1 kommentar: