14 augusti 2011

Traktorpulling i Ekeröd

Igår liftade cykeln och jag med en granne till Ekeröd där det var SM i traktorpulling!

Mötte upp ett helt gäng glada människor, här är Marika och bästis Lina : )

De hade fillidutt-shottat sedan morgonkvisten men efter ett litet smakprov överlät jag detta hemmablandade djävulska påfund till de andra!

De blandade detta hej vilt med cider, irish coffee och annat jag inte kunde identifiera ; )

Under dagen erbjöds mycket svart rök och eldflammor och testosteronet var väldigt koncentrerat på Ekeröd!

Riktigt roligt, har missat det pga jobb de senaste två åren.

Självfallet skulle kampsportaren brottas lite och hade nog fler åskådare än traktorn på banan just då ; )

Såg denna man vid stolarna bredvid våra, kan någon hjälpa mig att identifiera honom? Känns som jag har sett honom förut men kan inte placera karlen. Är det någon från Antikrundan? En lokal Linderödare? Family guy? Hjälp mig om ni vet : )))

Insåg att en sådan här marksug som visades upp skulle behövas hos mig. Bara öppna dörren, stick in den i hallen och starta! Eller så får jag som planerat lägga denna söndag på att dammsuga, damtorka och rens undan efter nästan en månads konstant kvällsjobbande : )

Efter Ekeröd begav vi oss hem till Lina & Johan för grillmys hela gänget, supergott och roligt hade vi : ) både med och åt folk!

Missade bussen men det gjorde inget... så jag fick cykla hela vägen från Lina och var hemma en dryg timme senare och hämtade upp Baltis på dagis strax innan midnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar