23 augusti 2011

Teba, presenter och träning

Vid 10 anlände jag hos Linda och vi hoppade genast in i bilen för en trip till Teba!

Gigantisk zoobutik i Höör som jag besökte strax efter jag fått Baltis för ca 7 år sedan...



Stor lokal med alla märken man kan tänka sig av allt!

Det finns stora och det finns små hundar, alla ska kunna bli nöjda ; )

Baltis fick ett hårt packat ben med kycklingsmak och ett flätat råhudsben smaksatt med mint. Tycker att han kan behöva det de gånger han flåsar mig i ansiktet...

Han blev jättenöjd!

Köpte en ny id-tag till honom, 49 kr inkl. gravering vilket var superbilligt. De hade hur många som helst att välja mellan!

Efter Teba handlade vi lite på Ica i Hörby och äntligen har de min favoritkycklingfilé till specialpris igen! Brukar kosta runt 170 kr för 2 kg och jag minns inte ens när de hade den till sänkt pris sist i affärerna, längesedan var det i alla fall. Köpte 2 st för 129 kr/st.

När vi var tillbaka hos Linda svirade vi om och tog en powerwalk på 9 km!

Innan jag cyklade hemåt igen fick jag presenter! En frp måltidsersättning som Linda inte gillade, en flaska antiseptic gel och en pumpflaska i toppskick för min identiska har lagt av. Men den är också 10 år gammal minst... Jag fyller min med Apotekets (Aco) lackborttagning som är bästbäst.

Eftersom Linda inte längre vill jobba som nagelteknolog och ska sälja sina grejer har jag satt upp mig på önskelistan att köpa hennes nagelfilarmaskin! Hoppas hoppas jag blir ägare till den då jag velat ha en till nagelband/tånaglar väldigt länge!

Väl hemma tog jag med Kajsa hem så Baltis fick sällskap på promenaden och nu är jag hemma och slöar i soffan! Supertrött efter 1,2 mil cykel och 9 km powerwalk i friskluft...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar