12 april 2011

Uppe med tuppen

Igår blev det bestämt att jag idag mellan 9 och 10 ska ha uppstartmöte ang. nya uppdraget på huvudkontoret. Det betydde att jag fick sätta klockan på 05:45 och det var INTE lätt att somna. Speciellt då jag kom i säng runt 2 natten innan.

Men som alltid när det är något extra viktigt var det inte ens lätt att snooza, vaknade direkt på första pipet. Inte pigg alls men för vaken för att riskera att somna om.

Baltis knorrade inte ens när jag 06:15 trädde koppel på honom och nu sitter jag på bussen mot stan och åker längs med den fula byggarbetsplatsen mellan Linderöd och Hörby som kallas E22:an.

Jag tycker onekligen att det ska bli intressant när den andre maj kommer och det är skarpt läge på pendlingen. Det kommer att gå, det får det ju göra, men jag måste antingen investera i en ny cykel eller göra en helrenovering av min Monark som kändes väldigt skranglig i morse. Däremot var det oerhört skönt att cykla så tidigt. Några grader över noll och soldis var vackert!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar