19 april 2011

Härlig tisdag

Igår kväll cyklade jag och hämtade min äldsta styvdotter Fie som ska spendera värdefull semester i Loarp ända till torsdag!


Dagen började med promenad med Linda och hennes härliga rottis Wille, mycket behövlig träning för Baltis och det gick mycket bra, dessutom var det ju en hanne!

Kom hem strax innan elva och åt frukost. Min lilla älskling vaknade först strax efter tolv! När hon också ätit kom hon ut till mig och vi hjälptes åt att kratta det sista på gräsmattan!



Det roligaste var när hon fick grensågen och lov att skära bäst hon ville i min fula rönn. Flera grenar var böjda och jag ville ha den formad som en kägla.

Vid fem hängde jag med Emma till Hörby, egentligen för att handla och sedan träna men det tog lång tid på ica pga mycket folk och tunga kassar så jag kom till sportcentret lagom tills Emma var klar! Synd på träningen i gymmet men jag kan känna att axlar och armar fått träning med krattande och kassarna idag gav en del de också!


Nu myser Fie och jag med godis och filmen Burlesque.

Imorgon blir detockså trädgård och sen kommer Fies lillasyster Majken och hennes nya pojkvän på kvällen! Fie har beställt Africana och ananaspaj så nu ska hon börja lära sig laga sina favoriträtter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar