27 april 2011

Eftermiddag utomhus

Jag kan ju verkligen inte klaga på vädret nu när jag är ledig!

Vid 15 fortsatte jag rensa pallkragarna och nu har jag bara en stor med jordgubbar och den med örter kvar! En dryg timmes jobb imorgon alltså.


Det blev även idag revor över och dem planterade jag i fem stora krukor!


Minsta lilla planta tas tillvara för när man tänker på stora saftiga röda gratis jordbär blir i alla fall jag girig...


I Tollarp köpte jag även sex nya plantor penséer för att fylla alla krukor i zinkställningen. Fint är det och jisses vad de tar sig.


De små plantorna jag köpte förra veckan har redan tagit hela sin kruka i anspråk! Den vänstra är från förra veckan och den högra nyplanterad.

1 kommentar:

  1. Hihi, klart man måste ta tillvara ALLT när vi pratar jordgubbar! :)
    Vad fint zinkstället var! Du är duktig som jobbar på så, önskar jag hade lika gröna fingrar! Och intresset för det! Det hade vår trädgård mått bra av.... :)

    SvaraRadera