20 april 2011

Trädgårdsjobb

HÄR kan du se hur skjulet såg ut från i vintras ändatills idag... Men Fie och jag gav oss sjutton på att trycka upp bjälkarna igen och lyckades alldeles förträffligt med ett par stöttor! Så nu ska jag bara sprayfoga och köpa ny presennig så slipper jag lägga pengar på ett nytt skjul!



Det var värre i skick med Bettan trädgårdstraktor. Det har läckt in på henne och hon var smutsig och svårstartad. Jag kunde inte backa henne och hon började ryka när hon startades.

Fie stod redo med brandsläckaren ifall... men det gick till slut men hon behöver en ordentlig kontroll.

Sen gav vi oss på trädgårdsinredning jag fått av mamma och planterade penséerna jag köpte förra veckan.


 


Baltis mös med att vara ute i kvällssolen och umgås med sin flock.

Emellanåt lekte vi med bollen.
 

Och emellanåt blev han bara liten och busig igen snuttkorven ; )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar