28 april 2011

Pallkrageklart (nästan)

Idag har jag mestadels pysslat i pallkrageområdet. Fanns ju en del att rensa och löv att ta upp.

Baltis chillade bakom gräslöken som exploderat ur jorden.

Eh...var då någonstans? Får köpa ett par nya krukor. Rosmarin är perenn men mycket svår att få att övervintra. Jag gjorde ju inte heller direkt något för att hjälpa den : S

Sen chillade han lite vid en jordgubbslåda. Gemensam chill-nämnare = den låda jag var verksam vid.

Bettan X (har massor med Bettor men minns inte numret på denna) som jag avskyr, ska reklamera henne. Påsen håller inte löven inne så det virvlar helt plötsligt när spärren som håller påsen släpper. Jävla plastaskit.

Så här smutsig blir man. Överallt. Ni kan kanske utan vidare fantasi förstå vilken nyans jag snöt ut i en bit papper efteråt.

Hmmm. tror jag behöver en dusch ikväll...

Det behövde pallkrageområdet också...

Och fint blev det igen!

Nämen! När alla löv sugits upp såg man hur stora krusbärsbuskarna blivit!!!

Ljugarbänken ska skuras från fågel-poo men det blev tjusigt ändå.

Ett gott veckoarbete : )

...med tanke på att det såg ut så här i början av veckan... HÄR är fler förebilder!

2 kommentarer:

  1. Jag tyckte du klädde i mustachen annars hehe. Strunta i att tvätta dig ;)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Det går inte annat än att älska dig, skitlorp:)))
    Söt är du med smuts i snudan och helt oslagbar vid röjning. Riktigt fint blev det:)))
    Hoppas rådjuren inte äter upp dina krus-, blå-, vinbär i år också!

    Puss, Ma__

    SvaraRadera