11 april 2011

Livet med småkryp

Med livet i stan följer sällan småkryp. Har jag lagt märke till nu efteråt, när jag inte längre bor i stan.

För ett par dagar sedan var jag inne i badrummet och när jag tittade mig i spegeln såg jag att det satt en mycket liten prickig insekt på halsen. Min omedelbara reaktion var att panikvifta bort den. Senare på kvällen när vovvs och jag mös i soffan såg jag något mörkt röra sig i ögonvrån på hans vita soffilt. Spindel. Modell 50-öring. Spindel = torky + kamin = omedelbar död. Tack salig husgud att Baltis filt låg i soffan, försöker att inte tänka på hur många svarta spindlar som i detta nu kryper runt i min mörkbruna soffa.

Spindel modell pytteliten som jag klarade att bära ut genom ytterdörren. Snart vänjer jag mig igen vid alla kryp som också bor i mitt hus och kommer än en gång att klara att bära ut spindlar modell 50-öring. Modell 1-kr och 5-kr får fortfarande bo i kaminen och inte i mitt hus.

Krattade även sönder en spinkig paddas lövhus idag så han fick flytta in i ett fuktigt rör. Mina paddor brukar vara smällfeta så det märks att denna legat i ide.

Måste köpa ett paddhus i sommar. Vill ha detta som finns hos Klinta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar