6 april 2011

Fint besök

Strax efter fem kom min f.d. kollega Maria på besök : ) en sådan himmelens glad överraskning när hon frågade om hon kunde komma förbi för ett par dagar sedan!

Vi gick den korta husesynen och drog sedan på löparkläderna för en tur i skogen där Baltis fick följa med. Det blev ca 45 min jogg i medeltempo (Maria är mer vältränad så hon triggade mig men i ett par uppförsbackar valde jag powerwalk i alla fall). Allergin kändes ungefär som att jag nyss rökt en cigg, kunde inte riktigt dra ett djupt andetag men det var ingen stor grej. Kunde jogga på ganska bra ändå, lät värre än det kändes ; )

Väl tillbaks hade jag förberett en quiche lorraine som blev bra. Hade inte så mycket grönt hemma så jag funderar på en trip till lanthandeln imorgon med vovvs. Får kanske ha på honom klövjeväskan så får han bära grejerna!

Maria körde vid 21 och då parkerade vi våra rumpor i soffan. Det är så härligt att lära känna människor som man stortrivs med. Det är ju inte så lätt att få nya nära väninnor i vuxenålder. Träffade några stycken på mitt förra jobb som jag numer räknar till den innersta kretsen och det känns helt klart som en lika stor vinst som att jag fick jobb direkt efter examen.

Ser på Baltis att han inte är helt ok i höfterna men jag får se imorgon när vi vaknar hur det står till. Hade varit riktigt trist att behöva sluta springa med honom för båda vårs skull. Gubbe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar