14 augusti 2010

Trädgårdspromenad

Nu börjar ju trädgården så smått likna den trädgård jag har i planerna för huset. Man kan gå runt ganska länge och hela tiden hitta nya blommor i spännande avdelningar.

Enormt mycket återstår då jag siktar på en engelskinspirerad trädgård med rum och mycket grönt med färgklickar överallt. Kanske om tio år är den vad jag vill ha?

Mina tre år gamla regnbågsbräken har rotat sig bra och börjar nu växa i både höjd och bredd. De är otroligt vackra då de skimrar i lila, grå och olika gröna nyanser. Ska du plantera dem så ha tålamod, de tar säkert fem till tio år innan de är stora och frodiga.

Vit madonnalilja som jag satte från knöl i våras. Blommorna mäter ca 15-20 cm i diameter!

Nya färgställningar på årets gladiolus. De jag satte från förra året har inte fått blomstänglar ännu, de är lite långsamma i år!

Har fått upp intresset för prydnadsgräs och just detta har blommat för bara ett par veckor sedan.

Denna hängpetunia fick jag av en granne på gatan i somras, vacker färg och den har blivit stor och fin.

Min granne H, hennes vän M och Joakim hade överraskat mig med att lava hälften av mitt egenklyvda bränne! Fina vänner man har... : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar