19 augusti 2010

Shopping med lillasyster

Efter jobb åkte Sandra och jag på roadtrip! Första stoppet var Borgeby Kryddgård och det var en underbar butik för den som älskar att laga mat.

Alla kryddor fanns i stor förpackning för 25 kr och uppåt och även i små för 8 kr för den som ville testa.

Jag köpte en flaska osötad koncentrerad flädersaft, fyra små kryddburkar i glas och kryddorna laxtopping Hawaii, surf & turf Miami spice, curry Bombay, Bayou/creol, Louisiana, Bolognese och grillsås ice & fire.

Dessutom hittade jag en påse Umami som är den femte smaken. HÄR kan du läsa mer om den!

Andra stoppet var Burlöv center där en butik skulle besökas men det slutade med flera andra.

Hittade en inredningsbutik med shabby chic och där fanns ett fågelhus jag suktat efter länge men inte prioriterat för inköp. Men nu var det på 75% rea så det var idioti att låta bli!

På Lindex köpte jag rätt rött lack från Mavala...

...och lite nya underkläder!

Sedan bar det tillbaka till jobb där Malmö-Bettan väntade och sedan tur hem.

1 kommentar:

  1. Skulle vara kul att besöka Borgeby Kryddgård, kan tänka mej att det finns mycket att välja på.

    Hälsningar Pia

    SvaraRadera