8 augusti 2010

Projekt 2 i trädgården

Efter att vi grävt rabatterna på framsidan igår gav vi oss på projekt "röja i björkdungen".

Allt som stod där flyttades till rätt ställe eller slängdes.

Sammanlagt körde vi ut ca 10 skottkärror med jord, grenar och växtbråte som slängts där de senaste åren. Grym träningsvärk idag kan jag lova.

Vilken underbar skillnad, ett sådant projekt som man gläds åt i flera veckor!

Nu är planen att få tag på kantsten billigt eller gratis på Blocket och bygga en oval ring kring dungen ca 30-40 cm hög. Beställa jord och sedan plantera funkior och liljor och sedan murgröna som marktäckare och som också klättrar upp på träden!

2 kommentarer:

  1. Så duktig du är... jag vill oxå komma igång med min trädgård... gäller att hitta motivationen för de... Kanske kan låna din ;)

    SvaraRadera
  2. Vad fint det blev! O vad fint det kommer bli när du är klar med det projektet! Vill göra liknande hemma, men det får vänta till nästa år (åtminstone:))
    (Japp! Nu är jag tillbaka inne på bloggen efter lång torka! Så nu ser du hur långt efter jag är:P)
    Kram

    SvaraRadera