6 augusti 2010

Dagarna med Fie

I tisdags kom ju Fie till Malmö. Vi pratade om allt möjligt resten av den dagen, avslutade med filmmys i soffan och jag njöt av hennes sällskap. I onsdags var vi lite mer aktiva men fick fortfarande chans att prata och ta igen de sista två månaderna. Sist vi sågs var ju morgonen den 3 juni när hon fyllde 19.
Igår låg hon ju och sov när jag gick till jobbet. Hon skulle åka hem innan jag kommit tillbaka och det kan ju vara både veckor och månader tills jag träffar henne igen.

Jag stod säkert i fem minuter i dörröppningen och bara tittade på henne, min underbara älskling. Hon är så vacker och smart och sårbar och stark. Och än om hon inte är min är hon ändå min.

Och nu vill jag att hennes lillasyster också kommer hit så jag kan få stå i dörröppningen när hon sover och älska henne och beundra allt underbart som gör att hon också är min älskling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar