30 augusti 2010

Sjukis : (


Hörde på rösten i fredags att något främmande fanns i kroppen för jag var alldeles hes. I lördags var jag mest trött och igår var jag yr och snorig men hur pigg som helst.
Idag känner jag mig som en zombie. Trött, ögon och näsa rinner, hosta som gör att jag knappt kan sova och de få stunder det går är det sittande helt upprätt. Och lite feber. Samtidigt skrattar jag gott åt min egen ynklighet för jag inser ju vilken jädrans tur jag har som drog lotten "förkylning". Inte ens en influensa kan jag skylla min ynklighet på!

Jag lyckades i alla fall ta mig ner till tvättstugan för tvätt 16-20 samt cykla till affären för att handla. Det tog drygt en timme mot normala tjugo minuter! Köpte hem gott pålägg från delikatessen (hjärtformad salami, rökt skinka, prinskorvar och murkelpaté) extra mjuka näsdukar och massor med cola light! Plus vitaminshots och en ny pocket. Får se fram emot att läsa den när ögonen slutat rinna. Och att äta det goda jag köpt hem. Just nu är jag inte hungrig och jag hade inte smakat något av det heller.

Och jag avskyr att vara singel när jag är sjuk, jag vill inte fixa allt sådant här själv, jag vill bli ompysslad! Tur att grannen insisterade på att jag skulle ringa på om jag behövde något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar