28 augusti 2010

Trädgårdsbilder

Tog lite foto på trädgården när jag var hemma förra helgen och har glömt att visa dem.

En enstaka röd solhatt har slagit ut. Jag kan inte säga att jag tycker det varit så mycket blommor i år över lag. Än om mamma vattnade trädgården bra i juli och det var mycket sol blev mycket försenat.

Denna dubbla lilja kom som nyhet i våras och dem ska jag definitivt ha fler av!!!

En av fjärilarnas favorit, rosenstav i rosa och vit!

Drakmyntan har börjat slå ut. Har dem i vitt och rosa/röd.

Majsen börjar mogna!

Ananassalvian växer ofattligt! Snart är det nog dags att använda den till något för den kommer inte klara frosten och den mår inte bra av att vara inne. Så den får helt enkelt vissna ner och en ny införskaffas till nästa säsong.

Jag måste säga att jag känner mig nöjd med årets jordgubbsskörd. Den första av många års gubbfrossa!

De sura matäpplena frodas och trädet dignar av dem. Om ett par tre veckor är de nog redo för skörd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar