24 augusti 2010

Biomys

Det regnade när jag lämnade jobb. Inget paraply=hyfsat våt när jag kom hem. Ut igen med hunden på promenad, hem och sedan upp på cykeln och iväg mot stan! Fast med paraply denna gång. Apropå paraply så ska jag dra vinnaren av tävlingen imorgon kväll... har blivit lite missat.


Mötte upp Trici kl 18 och hade köpt biljetter till Bröderna Karlsson. Strålande film, alldeles underbar!!!
f
Efter filmen hade vi otur x 3. Vi var bara fem pers i salongen och då de som satt närmast skulle ut fick de inte upp biodörren. Aha tänkte vi, antagligen för att de alltid släpper ut genom en dörr framme vid duken för att man ska komma ut bakvägen. Så jag hittade en dörr, tog i för kung och fosterland och halvflög in i främre delen av salongen bredvid där filmen Knight & Day gick för full rulle. Kände typ alla blickar på mig just den sekunden... Jaja. Stängde dörren igen och då hade biopersonalen öppnat dörren vi kom in genom. Ut ur salongen, nerför trappan för att komma runt om biografen och gå in igen för att besöka damernas. Skrattade högljutt och hade ingen koll genom vilken dörr vi gick in genom och kom in på ett café där en hel del människor stod tysta och lyssnade på någon som talade. Alla tittar på Jenny igen. Jaja. In på bion och skrattar fortfarande över vår otur då Trici tar tag i dörren till damernas och stapplar baklänges då dörrhandtaget lossnar och hon får det i handen. Nu skrattade vi hysteriskt och fortsatte med detta en bra stund efter att vi lirkat tillbaka handtaget och kommit in genom dörren!
j
Sedan gick vi upp till Gustav och mumsade på en Texasburgare på matgatan, pratade en timme till innan vi sa adjö och jag cyklade hemåt igen. På vägenlossnar ett antal ekrar från bakdäcket och cykeln kändes som de där bmx-cyklarna på Tomelilla sommarland där hjulen är skeva...
f
Nu är det nattdags för imorgon tidigt ska jag åka mot Karleby Kro vid Simrishamn med jobbet, superroligt!

1 kommentar:

  1. Haha! Vilken härlig kväll! :) En olycka kommer sällan ensam... :) Men det här var ju ändå riktigt skoj! :)
    Hoppas det är ok att jag skrattar åt (med) er oxå! :)

    SvaraRadera