20 november 2010

Vilken morgon!

Klockan ringde 07:15 och vi steg upp halv. Men då jag inte brukar ha momentet frukost på mitt morgonschema blev allt förenat och vi fick planera att ta en buss tjugo minuter senare från lägenheten. Vi hade kollat igår att den var ok att ta om vi behövde. Problemet var att den aldrig kom. Ringde Skånetrafiken som meddelade att den hade gått sönder! Frågade om jag skulle få ersättning eftersom vi behövde ta taxi och det skulle vi få så en sådan ringde jag dit. Istället för utlovade 6 min tog det 14 min och vi var hyperstressade! Men min ängel

Fie kom med den briljanta frågan om vi inte var närmre Malmö Syd än centralen och det var vi ju! Så istället för att köra längre på kortare tid körde vi kortare och hade längre tid på oss innan tåget mot Köpenhamn skulle avgå! Och med hela 7 minuter till godo kom vi fram och jag fick köpt biljett!

Så just nu kör vi över bron och jag vill inte ens tänka på hur det skulle gått med tågbytet från Köpenhamn om vi missat detta tåg!
Puh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar