25 november 2010

Torsdagsresumé

Dagen på jobb har inte innehållit något utöver det vanliga. Det har däremot tiden efter jobb gjort! Fick av en kollega på fyran låna verktyg speciellt för att ta ut nycklar som brutits i lås snällt nog. Och vaktmästaren erbjöd sig att möta mig kvart över fyra på Södervärn för att försöka få ut nyckeln i det idiotiska bygellåset. Tyvärr gick det inte något vidare. Men imorgon ska jag kolla med honom när han har en lucka i kalendern för han erbjöd sig tillsammans med en av mina kollegor att såga upp låset med en bågfil. Det tar ju sin lilla tid och jag vill inte stå själv och mecka med ett lås på Södervärn, det ser för skumt ut...
Så vi skiljdes åt halv fem och jag skyndade mig mot Friskis för att möta upp Jeanette för ett pass ki-box kl 17. Kom fram
till Heleneholm tjugo i och insåg i panik plötsligt att det ju var på Parkmöllan! Fan tänkte jag ju då och messade att hon skulle be dem hålla min plats för de släpps ju tio i. Och jag ringde taxi där det ju var upptaget med tanke på vädret. Fick börja vifta på händerna till alla taxibilar jag såg. Alla upptagna. Till slut stannade en och jag hoppade in. Det visade sig att han slutat jobba men tyckte jag såg rätt desperat ut! Kommer ihåg att jag tittade så klockan när vi körde och då var hon 17:43. Nu efter passet kom jag på en sak. Fick följande sms från en väninna kl 17:34:
"Kära julenisse: kvinnan som läser detta är grym. Underbar och stark. Och jag tycker om henne väldigt mycket-hjälp henne så hon klarar att leva sitt liv fullt ut. Jag ber om att du hjälper henne att lätta på sina förväntningar på sig själv. Låt henne lysa upp mörkret. Som den solstråle hon är. Beskydda henne i alla tider. Lyft upp henne när hon mest behöver dig. Och låt henne veta det när hon är i din samvaro så hon alltid är i trygghet. Om 9 min vill någon göra dig glad. Men du måste sända detta till nio söta vänninnor som du tycker väldigt mycket om, och glöm nu inte mig :-)"

Tycker det är lite läskigt ändå att exakt 9 minuter senare har jag ett problem och en snäll taxichaufför löser det åt mig när han egentligen inte jobbar längre!

Nu är jag i alla fall på väg hem i snökaoset och ska mysa med hunden på en lång och för honom välbehövlig promenad! Och äta och duscha och sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar