1 november 2010

Roadtrip till Sundsvall

04:30 ringde första alarmet idag, 04:40 nr två och när mobil nummer tre ringde tvärs över rummet 04:45 hade jag faktiskt satt mig upp i sängen och var så redo jag kunde för att stiga upp. 05:15 blev jag hämtad av taxi och begav mig mot Sturup. Där mötte jag upp en kollega för resa mot Sundsvall med mellanlandning Stockholm arlanda.

Köpte ett par fina örhänge i silver från Wishing Tree i tax freen. Testade nya Gucci Guilty igen och den ska absolut införskaffas!

Flygresan gick som smort och halv tio släppte taxin som hämtat oss på flygplatsen släppt av oss på kontoret där vi skulle hålla vår workshop i företagskultur. Trodde vi. Fel kontor. På intranätet stod tydligen fel adress till just vårt bolag men där fanns andra bolag i koncernen. Så ny taxi fick bokas och som tur var hade vi gott om tid. Kom fram till rätt ställe klockan tio och startade halv elva med en grupp på fyra för två dök inte upp.

Klockan ett hämtades vi av ny taxi och kördes till centralen för tågresa mot Norrköping med byte på Stockholm C.

Först åt vi lunch, blev hyfsat god italiensk pizza på ett litet hak på stationen som hette Bite Lite.

Jag hade bokat mat på tåget men trodde att den serverades senare efter bytet i Stockholm, så var det inte...så vi var inte särskilt hungriga! Gott var det i alla fall, komponerat av en kändiskock och citronmarängkakan var gudomlig.

På Stockholm C passade jag på att köpa en ny bok. Valde "Jorden de ärvde" av Björn af Kleen som handlar om sveriges adelsfamiljer och deras traditioner och ärvda jord.

Framme i Norrköping 19:30 och slappar nu på hotellrummet på Scandic Norrköping City. Strax dusch sedan tv tills de mörkbruna säger stopp. Med tanke på att jag fick knappt fem timmars sömn inatt blir det nog inte så sen kväll i kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar