11 november 2010

Hemåt

Kl 17 stod ett pass jympa medel på schemat och det var premiär för mitt nya årskort på Friskis&Svettis. Min träningskompis är krasslig så kanske kan vi träna nästa vecka istället.
Valde F&S Parkmöllan då den ligger på vägen mot bussen. Har tränat där för ca 10 år sedan och tråkigt nog såg det nästan identiskt ut. Men å andra sidan hade jag mitt förra årskort hos F&S på nybyggda Hörby Sportcenter som är riktigt fint.
En eloge för modet hos kvinnfolket runt Möllan, så många håriga armhålor har jag aldrig sett i hela mitt liv. Önskar innerst inne att jag var lika modig. Eller egentligen att män generellt stod upp för att naturliga kvinnor är bäst. Fast om jag är riktigt ärlig önskar jag nog att den kvinna som gick med på att raka sig allra första gången hade haft mod att säga nej. Eller att den som fick idén hade fått ett hårt slag i huvudet så att idén aldrig föddes.

Strax hemma och ska då ta med hunden och möta upp en kollega för promenad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar