20 november 2010

Lördag i Toksværd


Kl 12:30 började kalaset i Toksværd Samlingshus, samma som varje år! Skillnaden var att i år fyllde Carl-Willy 94 år! 30 personer var på plats varav jag bara minns namnet på några få, resten är hyfsat ointressanta. Carl-Willy är en härlig gammal man, snäll, rolig och genomgo! Tyvärr verkar större delen av hans släkt se hans generösa födelsedagsfirande som en chans att träffa varandra snarare än att ge honom den uppmärksamhet han förtjänar. Jävligt illa.

Som vanligt blev jag hans bordsdam. Som vanligt var jag en av de få som hela tiden kollade att han hade det bra och som frågade om han hade det roligt. När jag går börjar han alltid smågråta och han vill hela tiden hålla min hand. Önskar att han var min morfar och att jag fick träffa honom oftare. Härligt att träffa min svärmor Rosa och svåger Mikael som är nyskild, inte en dag för tidigt : )

Till förrätt fick vi klassikern stora krustader med röra av höna och sparris. Smaken är god men jag kämpar för att klara av att äta det för det ser ut som en jättegryta med snor. Varmrätten däremot var livsfarlig! Tre sorters kött, god sås, brune kartofler, potatisgratäng och salladsbuffe. Efterrätt var någon sorta glasstårta med körsbärssås. Var så mätt när jag åkte så magen nästan gjorde ont haha!

Tog tåget 17:20 från Næstved station och var först hemma tre timmar senare!

1 kommentar:

  1. Du är en fin människa Jenny! Ingen nyhet för mig, det har jag vetat länge, men det tål att upprepas! :) Du kan aldrig höra det för många gånger...
    Och så VACKER du är på kortet!
    KRAM!

    SvaraRadera