1 november 2010

Flytten

Då jag jobbar i Malmö har ju mamma och jag bytt boende från april till kommande april. Jag har bott i hennes lägenhet vid Rönneholmsparken som jag anser varit på perfekt läge. Men hon har inte trivts och ville bo i nybyggt och på marknivå. Alltså valde hon att flytta och Bunkeflo lockade med lägenhet med två uteplatser. Plus en syster som hon fått fin kontakt med nu på äldre dar.

I lördags hade det dragit ihop sig till flytt, mina fina vänner J och Joakim och en granne från skogen kom till stan för att hjälpa till. Vi hade hyrt det största släpet hos uthyraren och startade vid 9. Tre vändor med släpet och sex fullastade bilar senare var vi klara vid halvsex. Jag hade bokat tvättid i nya lägenheten då det i den gamla var en mardröm att få en tid så för mig var kvällen inte slut. Dessutom tog mamma och jag bilen tillbaka för vi hade glömt tv:n och behövde göra något mer som jag inte minns nu.

Vid 9 igår, söndag, startade den obligatoriska flyttstädningen. Vi höll på mamma och jag konstant till klockan 22:30 och pausade bara för att äta ett par bullar.
Mamma hade bytt alla dörrhandtag, strömbrytare och annat smått och gott som tog ganska lång tid att skifta tillbaka.

Paniken var för båda påtaglig då jag behövde komma i säng i tid, klockan ringde 04:30 4 morse. Det blev långt senare än önskat och jag la mig vid halv tolv och fick sova drygt 4,5 timme. Men det var så få timmar att jag utan att tro att jag skulle dö klarade att stiga upp. Med tre mobiler på väckning...
När hunden och jag lämnats av i lägenheten för att sova körde mamma tillbaka med moster som sällskap för att lasta in det sista i bilen som inte fick plats.

Lägenheten besiktigades idag kl 10 och tog ca tre minuter! Ingenting att klaga på alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar