28 november 2010

Helgresumé

Igår vid 13 mötte jag upp snygga söta trevliga Peppe och lunchade på Njutbar, valde Caesarsallad med böckling. Supergott. Vi pratade på några timmar innan vi fick bryta upp för att hinna göra några ärenden innan butikerna stängde!

Jag hann inom Löplabbet för att köpa dubbade sulor. Testade dem idag på 7 km och de var suveräna!

På Charlotte Trend fanns det en mängd underbart julpynt! Då det inte blir pyntning för mig i år då jag inte är hemma väntar jag med att köpa sådant jag gillar och hoppas det finns kvar på rean i mellandagarna! Men dessa skor kunde jag inte motstå : ) Åhléns hade också underbara grejer till granen i gammal stil och jag ska ha is i magen där med!

På Åhléns sålde de tre Mavala-lack till priset för två så jag passade på att köpa nya flskor av min favorit London men även Satin som är ljuvlig nu till jul. En vit halvt genomskinlig fick också följa med.

Från stan åkte jag via Ica Maxi Västra hamnen för att köpa mat till Baltis. Den var slut i fredags på Citygross och då jag ringde Maxi hade de bara en kvar och var snälla nog att lägga undan den till lördagen!

Väl hemma vid halv åtta gick Baltis och jag på långtur och tog freesbeen med oss!

Tyvärr råkade han i stundens lekhetta bita mig på tumnageln och det bultade i den resten av kvällen. Men han menade ju inget illa och såg så skamsen ut när jag plötsligt bröt och tyst bet ihop för att inte skrika av smärta! Haha, det känns lika hemskt som att slå i en tå eller en armbåge i något stenhårt!!!

Sen kom en hund som var mer intressant än freesbeen!

Men han tröttnar snabbt på allt/kan inte behålla fokus så tillbaks till ´snölek igen!

Och snöängel...

Hemma vid 21 och slängde ihop ett nytt försök till pasta carbonara. Denna gång mycket lyckat.

Resten av kvällen soffmys... och NEJ jag har INTE skaffat ölmage som bild två visar ; ) Fleecetröjan var invikt då den annars är för lång.

Idag tvättade jag mellan 10-14 och efter det löpturen. 7 km har jag aldrig joggat tidigare så det känns väl som en milstolpe. Nu var det inte i sträck, stannade kanske 4-5 ggr för Baltis behövde göra både nr 1 & 2.

1 kommentar:

  1. Jag har oxå de skorna från SIA! Köpte tre stycken förra året och ÄLSKAR dem! Har dem året runt som pynt, då jag tycker de är för söta för att ligga nerpackat bland julpyntet resten av året! :) Har den vita o silvriga, blev sugen på guldiga när jag såg att de fanns i år igen! Men har hållt mig, ÄN så länge! Hihi...

    SvaraRadera