19 maj 2012

Roadtrip till Tyringe


Idag var J och jag på auktion i Tyringe! Stället man ska åka till om man vill fynda! "Adelsmannen" var som vanligt på plats men för en gångs skull kivade vi inte om samma grejer där han med tjocka sedelbunten oftast blir vinnaren.

Det börjar med utomhusgrejerna kl 11 och vi kom nog först strax innan 12. Döm om min förvåning när det där ute står fyra pinnstolar, identiska med dom två jag hittade i soprummet i stan för ett par år sedan och som jag renoverade för några veckor sedan!!! Missade du det hittar du inlägget HÄR. Stolarna var inte i bästa skick men gick för 250 SEK.

När de sålt allt ute gick vi en runda inne i lokalen och jag hittar fyra stolar till!!! Vad är oddsen för det när jag aldrig förr har sett sådana?

De var i jättefint skick med undantag av en sits som måste fixas till för att den var lös. Men dessa var med originalsitsen och ytbehandlingen var supersnygg och de blev mina för 300 SEK : )

Nu har jag i alla fall stolar så jag klarar mig, haha! Och dessa ska förbli precis som de är!

Pigtittare har jag suktat efter länge men de är så små, sällan mörkbruna och för lite krusiduller. Denna raringen blev min för 100 SEK, har massor med krusiduller och är ca 70 cm hög! Dessutom har den originalspegeln kvar som inte är särskilt jämn i ytan. Charmigt!

Egentligen lite för stor för nattduksbordet men jag vill njuta av den några dagar innan jag ev flyttar den. Passar hur som perfekt in i sovrumsmöblemanget och spegeln ovanför huvudgaveln.

Hur mysigt som helst nu, mina mått mätt!!!

En tur till Citygross på väg hem och tacos till middag, finfin lördag : )

1 kommentar:

  1. Riktigt nostalgiskt:) Pigtittaren var helt ljuvlig:)))

    Puss, Ma__

    SvaraRadera