4 maj 2012

Fredag i K-stad


Idag fick klockan väcka mig för trip till Kristianstad! På morgonrundan med vovvs mötte jag en granne när jag kom tillbaka som också skulle dit och hem igen lagom tills jag också kunde åka hem så jag liftade!

Gjorde mitt stora ärende och gick sen och strosade lite bland affärerna.

Hade en Wrapp-check på Indiska att spendera och det blev en större kopp i marin/guldkant.


Passar fint till min finservis Romanov också! Till julservisen har jag muggar men inte till vardagsservisen. Den enda muggen jag kan bjuda på dryck i (eftersom jag inte dricker varken kaffe eller te) är en mugg från Kronprinsessbröllopet. Ingen har vägrat dricka ur den än men jag tänkte att det kunde vara kul med ett alternativ för de få republikaner som vågar in i mitt monarkinäste.

Handlade även lite på torget. 39 kr för en stor rosmarin och 15 kr styck för en stor röd busktomat, två små röda coctailtomater, en grön och en röd basilika.

Skulle handla på Maxi i viket fall som men kunde storhandla med skjuts hem : ) Allt hade ju fått plats på cykeln i korgarna men frågan är hur sur jag varit om jag skulle bära allt från Maxi till hållplatsen och sen från bussen till cykeln. Allt går ju men det hade krävts enormt många pauser och svordomar.

Kvällen bjöd sen på långpromenad med vovvsis och nu soffmys med goda bullar och godisskål : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar