1 maj 2012

Endomondo vs. Runkeeper

Har använt Endomondo ett tag men varit missnöjd med att den mäter samma sträcka olika och att den har fel på hastigheter ibland. Vill använda en träningsapp jag kan lita på!

Använde Runkeeper på ridturen i lördags och på löptiden idag. Får använda den ngn gång till för att riktigt kunna utvärdera den. Saknar detaljerna i träningen från Endomondo, bl.a. kaloriförbrukning, höjdskillnader. Betydligt mer irriterande röst i Runkeeper och dessutom pauser den emellanåt trots att man är i fart. Och nej, jag joggar inte så sakta att den tror att jag står still ; )

Ska på torsdag ta samma runda som idag och jämföra. För enligt Runkeeper sprang jag 5.0 km på 29 min någonting idag och jag vill veta om det kan stämma. Exakt samma runda mäter Endomondo till 4.5 km.

Någon läsare som testat båda dessa appar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar