31 maj 2012

KonsumentHäxan gillar Canal Digital

För en månad sedan beställde jag en HD-box från Canal Digital som ersättare för min gamla box. Fick info att den kostade 499 kr, att jag skulle få tre fria månader i abonnemanget och att jag med detta skulle bli bunden i två år. Min bindningstid hade gått ut för fem år sedan och jag hade nu löpande abonnemang. Eftersom jag inte har planer på att byta leverantör var det ju finfint.

Skulle igår gå in och godkänna e-fakturan och fick en chock då det stod 999 kr. Ringde dem idag och fick besked att priset på 499 kr bara var för nya kunder. Gav mig inte och blev kopplad till annan avdelning, gav mig inte där heller och blev lovad att bli uppringd av reklammationsavdelningen. Dessutom fick jag veta att tjejen jag beställde av antecknat att vi var överens om 999 kr och TVÅ fria månader. Alltså inget rätt!!!

Anser ju utan tveksamheter att ett företag får stå för sina medarbetares löften än om de är nya på jobbet eller allmänt inkompetenta så länge det är skäligt. Och det anser jag att en förlust för dem på 500 kr är. De kan ju sälja den för det priset jag blev lovad till andra.

Blev uppringd ett par timmar senare och fick då besked att de som kompensation för strulet helt sonika ger mig boxen gratis. Får även de utlovade tre fria månaderna.

En eloge till Canal Digital som tar ansvar för sina medarbetares misstag och värderar en nöjd kund högre än att bråka om en för dem mikroskopisk peng.

1 kommentar:

  1. Har bara ett stort leende på läpparna....J fixar det mesta:)))))

    SvaraRadera