31 maj 2012

Förstörd hund

Idag fick jag möjlighet att beskåda slakt av en gris. Eftersom jag äter kött tycker jag personligen att man då också ska kunna bevittna själva slakten. Klarar man inte av dödandet ska man inte heller få mumsa på baconet ju...
Och av hänsyn till att jag har minst en vegetarian i läsekretsen så blir det inga bildbevis på upplevelsen.

Balthazar fick en bit kött och en bit mjälte slängt till sig och jag hade förväntat mig något lite vilt i blicken men han fattade inte. Det var ju inga kulor i en skål och jag blir lite ledsen över att jag som hans människa berövat honom denna rovdjursinstinkt. Men grisaknorren kände han igen så den åt han med en gång.


Eh... vad är det här? Det liknar inte kulorna i skålen jag fått i 8½ år...

Vad ska jag göra med den???

Oh!!! Detta känner jag igen! Fel färg men formen stämmer : ) smask...

Jag gav mig inte med det andra utan tog hem det, kokade det och när jag la det i skålen åt han det direkt. Vet inte om han fattade att det var ätbart först då det låg i hans matskål eller om han prompt ville ha det tillagat ; )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar