17 maj 2012

Projekt tummen ur


För ett tag sedan bestämde jag mig ju för att göra klart grejer jag länge skjutit upp och det projektet fortsätter.

Sedan i feb/mars har jag funderat på att räfsa gräsmattan och kratta ut alla mullvadshål och samla upp stenarna som förstör gräsklipparen. Funderat har det stannat vid och samtidigt stressat mig så jag kan inte förklara varför det inte blivit gjort. I tisdags blev det gjort. Men med en klippare som inte funkar lovar jag att aldrig mer skjuta upp det för det är banne mig inte kul att räfsa i 10-15 cm högt gräs : (

I den bruna boxen lägger jag alla papper som ska sparas. Den har länge varit full och jag har vääldigt länge tänkt att det är dags att sortera dem och sätta in i respektiva pärm. Fyra års papper är nu sorterade och boxen tom!!!

Ja inneblommor är ju något jag tycker är fint att ha men är usel på att sköta. Har aloe vera-plantor som fått vatten tre gånger på ett år och det är ungefär så ofta jag kommer ihåg att vattna dem. Vilket har betytt att det enda jag i princip kan ha är garderobsblommor. Och om jag gkömmer vattna kan väl alla räkna ut hur ofta jag planterar om mina växter?

Jorden har sjunkit ner i alla krukor, tråkiga stumpar överallt och jorden torr och näringslös.

Inte längre! Nu är alla omplanterade! Garderobsblommor och aloe vera delades och rensades och fick plats i fler krukor.

Ser så mycket trevligare ut : )

Köpte en ampellilja igår på Oasen, tycker de är så söta! Och ynglar av sig ordentligt vilket är tacksamt.

Köpte förra veckan en fredslilja som ska fungera som larmsystem. När den börjar säcka är det dags att vattna alla blommor och det tacksamma med fredslilja är ju att den reser sig och skadas inte av att ha säckat ihop pga torka. Det vet jag sedan jag bodde i mammas lägenhet och skötte hennes blommor i ett år... ; )

Och ni som anmärker på att det är fel månad att plantera om? Med så lite vatten som mina blommor fått så lever de inte enligt naturens lagar ändå så det spelar ingen roll. De är grymt tacksamma helt enkelt.

1 kommentar:

  1. Känner henne! Varför skall allt vara perfekt när det inte behövs! (Puss med ett leende), men du är den ende jag känner som får garderobsväxter att blomma. Flitigt gjort iaf:)))

    SvaraRadera