14 oktober 2010

Tidig morgon men ändå sovmorgon

Idag ringde klockan 07 och det var två timmar senare än igår! Lade mig bara en halvtimme senare än kvällen innan men det kändes inte som att det spelade någon roll. Tidiga morgnar är alltid tidiga oavsett när klockan ringer så känns det överjävligt.

Igår slutade arbetsdagen på 14 timmar och det kändes i huvudet minsann. Tänker vid sådana stunder tillbaka på Sverige och alla tappra svenskar som arbetade innan arbetarrörelsen föddes. Det handlade ju inte bara om att arbeta fler dagar än vi gör idag, dessutom med fler arbetstimmar, liten lön och inga rättigheter... Så jag klagar inte, njuter istället över att jag faktiskt har förmånen att arbeta 2010 istället för 1910.

Mamma kom hem igår, ska rensa och packa i dagarna två innan det är dags för att stå på loppis på SDS Prylmarknad i helgen. J och jag ska sälja hans prylar och mamma och ev. moster ska stå där, har inte fått riktig klarhet i det där ännu. Flytten är ju nu kanske mindre än två veckor bort efter en ny idé mamma fick så det är lite stressigt. Behåller vi datumet siste oktober är det lugnt.

Idag blir det att börja sammanställa frågor och svar från utbildningen i arbetsmiljölagstiftningen jag haft de senaste två månaderna. Sedan ska jag trycka in resebokningar också. Snart börjar ett nytt projekt med rundresor från Malmö till Sundsvall på etableringarna för att hålla workshops i företagskultur. Fasiken vad jag älskar mitt jobb...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar