18 oktober 2010

Ok måndag blev bra måndag!

När jag kom till jobb kändes det som att det borde vara fredag eftermiddag. Emotionellt och fysiskt fortfarande helt slut och man kunde trott att det inte just varit två lediga dagar.

Startade datorn och insåg att nätverket var nere just hos mig så klart! Ringde ServiceDesk som skulle ringa tekniker som kom ut då jag redan testat allt jag kunde felsöka. Två timmar senare ringde jag dem igen för att höra var teknikern tog vägen och en timme senare dök han upp. Förde en knapp till vänster på laptopen och sedan funkade allt som vanligt! Skönt att få tillgång till mail och intranät. Men lite irriterad blev vi båda två för att han skulle ta sig till mitt kontor för en skitgrej jag kunde fått frågan om per telefon. Men vi skrattade också.

Sedan fick jag för andra gången besked om ändringar i ett projekt jag tyvärr inte har särskilt stor förhoppning till att lyckas. Tråkigt men sant.

Dagen vände dock när jag mötte upp fina Sabina på Lite Off Café vid Davidshall. God grillad macka på surdegsbröd som hette Cheese Lover, ni gissar säkert vad där fanns i. Pratade jobb och kärlek och familj och det var riktigt roligt att ses. Alltför längesedan sist kände jag ikväll.

Nu är jag hemma och ute på promenix med min lille lurv, ska strax hem och packa vidare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar