13 oktober 2010

Norrköping

Jag kom fram till Norrköping vid halv tio och startade utbildningen kl 10 på företagets kontor som tack och lov låg centralt i stan. Gruppen hade väldigt mycket frågor och visade stort engagemang vilket tyvärr gjorde att min tid till kl 12 blev lite stressig för att hinna gå igenom allt. De frågade när mitt tåg gick tillbaka och det var först halv fyra. Hade bokat ett tåg senare för att hinna strosa runt och få en känsla och bild av en stad jag aldrig besökt! De i sin tur hade ingenting de absolut skulle förrän kl 15 och frågade om det var ok om vi tog lunch och sedan fortsatte! Självklart var det ok, vem säger nej till en grupp chefer som faktiskt är engagerade och visar intresse för arbetsmiljön? Så vi tog en lunch på en halvtimme och fortsatte sedan ända till 14:30! Alltså drygt två timmar mer än de beräknade två timmarna!

När jag lämnade kontoret hade jag ca en timme på mig innan tåget skulle gå och promenerade längs med Motala ström och lite i gamla stan och Rådhusplatsen. Hösten har verkligen kommit hit jämfört med Malmö märkte jag. Vacker stad Norrköping, besöker gärna staden igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar