10 oktober 2010

Premiär löptur

Den här lilla skitgrisen tyckte att söndagens förmiddag skulle spenderas i soffläge... Det gjorde mig tjurig så jag drog på mig träningskläder, invigde nya armbältet från Stadium och drog med honom på joggingtur.


Det var ETT ANTAL månader sedan jag löptränade så jag hade ingen aning om vad jag skulle kunna prestera. Målet var ett varv runt Pildammen vilket är 2,8 km och det bör alla med grundkondition klara. Men jag hade mer att ge så det blev ett varv runt tallriken också sen kände jag att trots att det fanns mer energi skulle jag nöja mig där. 3,5 km är godkänt.

Underbart frisk luft, halva Pildammen var dimmig och vacker!



Känner mig nöjd nu och taggad igen att börja träna regelbundet efter någon månads slapphet. Vikten har i alla fall fortsatt neråt fast jag inte tränat och det ska man väl vara glad för! På tisdag ska jag hämta ut mitt nya årskort på Friskis & Svettis och börja träna på Heleneholm och Parkmöllan, ska bli såå roligt! Speciallt med tanke på att jag på i alla fall ett pass i veckan får en härlig väninna som träningskompis : )))

1 kommentar:

  1. Ååååh! Har du fått ditt träningskort nu??? :)
    Hoppas hoppas hoppas! Ska bli så kul att börja träna lite med dig! Hoppas vi kan göra det snart! :)
    Kramis

    SvaraRadera