16 oktober 2010

Fredagsresumé

Igår var en skitdag som ändå var lite bra men mest bläh.
Blev irriterad på jobbet över ett kommande projekt som har dålig planering och jag förstår inte hur det ska bli bra. Blir frustrerad över hur mycket andras kunskapsbrist kommer påverka både planering, presentation och efterföljande dialoger och hur mycket av ansvaret som hamnar på mig, återigen. Hakuna matata får jag val mantra för mig själv.
Annars var väl jobbdagen ok.
Avslutade med after work på Rasoir med några kollegor och min favorit Peppe. Det var riktigt trevligt dock. Om det inte bara hade föregåtts av ett telefonsamtal om att Marie från Karelen just somnat in på det hospice där hon varit i någon vecka. Hälsade på henne förra veckan och kan faktiskt inte tycka annat än att det var det bästa för henne. Hon hade aldrig fått livskvalitet igen och hon var mycket svag och hade gett upp. Nu får hon i alla fall följe med sin högt älskade och saknade man igen.

Det var min fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar