11 juni 2010

Spontan sleep-over

Jag kände vid tolv att jag kunde tänka mig att åka hem och begav mig mot bussen. Men det kom ingen buss kl 00 och inte heller någon kl 02 som de andra från Malmö skulle ta. På tavlan stod det istället 05... Gick tillbaka till festen och meddelade nyheten vilket skapade lite panik! Men en tjej i klassen som också bor i Linderöd skulle bli hämtad halv två så där kunde jag åka med!
Men det trevliga Malmögänget ville också med hem till mig så sagt och gjort. Halv två trängde vi oss in i bilen och de var förbluffade över hur långt ut i skogen jag bor! Mamma hade strax innan vi kom hem varit snäll och rensat i gäststugan och bäddat i dubbelsängen där! Vi kom hem och då blev det mat och prat och kel med hunden innan vi stupade vid halv 5! Klockan ringde 9 och strax efter 10 fick vi låna grannens bil och mamma körde Philip, Sabina och Anna-Maria till bussen.

Nu ska vi mot Hörby och lämna av grannen innan mamma och jag fortsätter mot Kristianstad i den lånade bilen för en trevlig shoppingdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar